Da hier im Forum keine zyrillischen Buchstaben erkannt werden, zumindest beim link, kopiere ich den Zeitungsausschnitt direkt hierher:
Vielleicht kann unser User "altersack" den Text ins Deutsche übersetzen.
"Ћиром" од Тарабића до Андрића
После 37 година, "Ћира" опет редовно саобраћа од Мокре горе до Вишеграда, у оквиру заједничког туристичког пројекта "Железница Србије" и Републике Српске "Ћиром од Кремана до Вишеграда, од Тарабића до Андрића".
У оквиру заједничког туристичког пројекта "Железница Србије" и Републике Српске "Ћиром од Кремана до Вишеграда, од Тарабића до Андрића", после 37 година "Ћира" опет редовно саобраћа од Мокре горе до Вишеграда.
Прилог Јелене Божовић
За сада из мокрогорске станице, а крајем године, када се заврши траса до Кремана и повеже са Ужицем, туристичке потенцијале ужичког краја и Вишеграда повезаће јединствена пруга.
Док су у Кремна, између Таре и Златибора, светска збивања стизала тек као далеки одјек, Митар Тарабић је наслутио да ће планином проћи гвоздени пут са гвозденим колима која ће превозити путнике.
Необично пророчанство се остварило, 1925. године, путовало се тако готово пола века, па је све стало. А онда је 2003. обновљена деоница "Шарганске осмице" брзо постала туристичка атракција, баш онако како су Тарабићи прорекли.
Пруга се сада продужава до Кремана, и то је почетак једног новог туристичког круга.
Градоначелник Ужица Јован Марковић рекао је да се шири визија и да је идеја да се до 2013. године заврши спајање Ужица са пругом уског колосека.
Директор за инфраструктуру "Железница Србије" Милан Максимовић навео је да је тај пројекат добра инвестиција са пуном финансијском оправданошћу и одлична референца за "Железнице Србије".
У супротном правцу, а после 37 година почео је редован саобраћај, наравно - туристички до Вишеграда, а удаљеност од 30 километара, парњача савлада за два сата, гутајући око 2 тоне угља и 500 литара воде.
Од Тарабића до Андрићевог града,"Ћира" ће довозити нове госте, на обале Дрине, и до чувене ћуприје Мехмед-паше Соколовића.
Начелник Вишеграда Томислав Поповић рекао је да очекује да поред постојећих туристичких ресурса и Андрић града тај крај посети око 200.000 туриста.
У овој години "Ћира" је већ превезео готово 50.000 путника. Интересовање туриста, поготово из иностранства превазишло је очекивања, а знаменитости на "Ћирином", сада продуженом, путу биће свакако додатни разлог за вожњу уским колосецима.
Hier wieder die Übersetzung mit Google:
(leider nicht ganz deutsch
)
"Ciro" von Tarabic zu Andric
Nach 37 Jahren, "Cira" immer noch regelmäßig reist von Mokra Gora bis Visegrad, in einer gemeinsamen Tourismus-Projekt "Serbische Eisenbahn" und der Serbischen Republik "von Ciro Kremna nach Visegrad, von Tarabic bis Andric".
Im Rahmen des gemeinsamen Tourismus-Projektes "Serbische Eisenbahn" und der Serbischen Republik "von Ciro Kremna nach Visegrad, von Tarabic bis Andric" Nach 37 Jahren, "Cira" immer noch regelmäßig reist von Mokra Gora bis Visegrad.
Anhang Jelena Bozovic
Für den Moment der Mokra-Station, und am Ende des Jahres, wenn Sie fertig sind Tracks mit Kremna und Uzice, Uzice Region touristische Potential und verbinden wird nur eine einzige Zeile Visegrad.
Während in Kremna zwischen Tara und Zlatibor, erreichte das Weltgeschehen nur als ein fernes Echo, wahrgenommen Mitar Tarabic, dass der Berg so mit Eisenbahn, das Passagiere transportieren gehen wird.
Ungewöhnlich Prophezeiung erfüllte sich 1925. Jahr reiste eine fast einem halben Jahrhundert, und alles gestoppt. Und dann im Jahr 2003. die restaurierten Teile "Sargan Eight" wurde schnell zu einer touristischen Attraktion, so wie sie Tarabic vorhergesagt.
Die Bahn erstreckt sich jetzt auf Kremna, und dies ist der Beginn einer neuen Parcours.
Bürgermeister von Uzice Jovan Markovic sagte, dass die breitere Vision und die Idee, dass bis zum Jahr 2013. Die vollständige Fusion von Uzice mit Schmalspurbahn.
Leiter der Infrastructure "Serbische Eisenbahn" Milan Maksimovic, sagte, dass das Projekt eine gute Investition die volle finanzielle Rechtfertigung und eine hervorragende Referenz für "Serbische Eisenbahn" ist.
In die entgegengesetzte Richtung, und 37 Jahre nachdem er begonnen regelmäßigen Verkehr, natürlich - Reisen nach Visegrad, einer Entfernung von 30 Kilometern, die Dampflokomotive in 2 Stunden zu überwinden, Schlucken ca. 2 Tonnen Kohle und 500 Liter Wasser.
Von Tarabic zu Andric Stadt, wird "Cira" dovoziti neue Gäste, die Ufer des Drina, und der berühmten Brücke von Mehmed-Pascha Sokolovic.
Leiter der Visegrad Tomislav Popovic sagte, dass er erwartet, dass zusätzlich zu den bestehenden touristischen Ressourcen und Andric dieser Region von etwa 200.000 Touristen besucht.
In diesem Jahr ist "Cira" bereits prevezeo fast 50.000 Passagiere. Das Interesse der Touristen, vor allem aus dem Ausland hat die Erwartungen übertroffen, und die Sehenswürdigkeiten der "Cirino", nun erweitert, die Straße wird sicherlich ein weiterer Grund, die schmalen Gleise fahren werden.